Ponad 80 osób brało udział w drugiej edycji dwudniowych Warsztatów Dziennikarskich przez ŚDM 2016, które rozpoczęły się w sobotę w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach. Prelegentami wydarzenia byli znani dziennikarze telewizyjni, m.in. Brygida Grysiak, Krzysztof Skórzyński i Marek Nowicki.

„To spotkania z tymi, którzy od lat są w mediach i to nie tylko katolickich, ale świeckich. To właśnie oni mogą przekazać młodym ludziom, wolontariuszom działającym w diecezjalnych sekcjach medialnych, jak dotrzeć z ważnymi informacjami na temat ŚDM 2016 do osób, które są nieco dalej od Kościoła” – powiedział KAI ks. Krzysztof Dukielski, zastępca dyrektora Krajowego Biura Światowych Dni Młodzieży 2016.

Ks. Dukielski wyjaśnił, że tym razem warsztaty odbywają się w Krakowie, by już teraz młodzież z całej Polski mogła poczuć wyjątkowy klimat tego miejsca i odczuć piękno misji mówienia innym ludziom o miłosierdziu Bożym u jego źródła.

Jesienna edycja warsztatów będzie się skupiać na zagadnieniach radiowo-telewizyjnych. Prelegentami oraz prowadzącymi warsztaty grupowe są Brygida Grysiak, Marek Nowicki, Krzysztof Skórzyński, Blanka Baranowska, Marek Balawajder i Tomasz Staniszewski.

Tematy poszczególnych szkoleń to m.in. „Siła faktu, siła głosu – o tym, co ma największą siłę rażenia w rozgłośniach radiowych i jak przedstawiać fakty”, „Świat się nakręca – Abc dziennikarstwa telewizyjnego” czy „Telewizyjne odbicie. Jak mówić do kamery i jak pracować z kamerą”.

Młodzież zapozna się także z zagadnieniem „social media” w budowaniu marki ŚDM 2016. Wyjątkowe będzie również spotkanie pt. „Pan Bóg? Tak!”, podczas którego Marcin Mroczek opowie o zarażaniu ludzi wiarą i radości życia. Cykl zakończy się promocją poruszającej książki Brygidy Grysiak pt. „Kochają mnie do szaleństwa”.

Potrzebę takich spotkań podkreślił Marek Balawajder, Dyrektor Informacji radia RMF FM, który swoją prezentacją rozpoczął warsztaty. „Chcemy przekazać uczestnikom co robić i jak to robić, żeby ważna dla ich informacja o Światowych Dniach Młodzieży z lokalnych środowisk przebiła się na antenę ogólnopolskich mediów. By ta informacja była ‘dobrze podana’ – była zrozumiała, atrakcyjna, miała przesłanie – i w ten sposób trafiła do jak najszerszego grona odbiorców” – powiedział.

Organizatorem krakowskich warsztatów medialnych jest Biuro Krajowego Duszpasterstwa Młodzieży, Komitet Organizacyjny ŚDM 2016 oraz portal Stacja7.pl.


Źródło: